10/23/2017

Så Ida, hvordan opplevde du sesongen 2017?

I et tidligere innlegg ble sesongen 2017 oppsummert for alle fire: oppturer og nedturer, medaljer og mangel på medaljer, spill og ikke-spill. Noe har kunne latt seg måle med plasseringer og rankingpoeng, andre gleder og skuffelser har vært mer på det personlige plan.

Ida var spilleren det kvalifiserte landslaget ønsket seg som fjerdespiller, og etter litt betenkningstid svarte hun heldigvis JA. Tid måtte til, for tid har Ida veldig lite av. Valgkampen har tatt det meste av hennes tid, og nå som det er omme, holder hun seg i ånde med åpning av butikk og flytting. Turneringer har det derfor blitt lite av, dermed også lite resultater å skilte med. - Men vi vet veldig godt hva Ida er god for, ikke minst som menneske og medspiller.


Største nedtur
Det har vært en nedtur og ikke fått spille så mye petanque som jeg skulle likt i året som er gått …

Største opptur
Da meg og Toini til tider spilte herlig petanque i åpen dobbel i NM og gikk videre fra gruppespillet. Den gode følelsen når kommunikasjonen i teamet er på topp. Det er få ting som slår det!

Øyeblikket jeg aldri glemmer
Da meg og Eli spilte mot Benny og pappa. De var tomme for kuler og vi skjøt for poeng og seire. Vi skyter og treffer. Og gleden var stooor! Til det viser seg at vi skjøt vår egen kule og de nå ligger med poeng … Tabbe! Men vi dro seieren i land med kulene vi hadde igjen.
Ida avbildet sammen med sin kjære Hadi, som hun i fra og med i høst blir samboer med i Oslo. 

Sesongen sett under ett
Har blitt mye mindre petanque enn jeg hadde tenkt. Det at jeg flytter til Oslo om en uke tipper jeg at vil medføre at neste år blir mye mer aktiv, sett med petanqueøyne.
Hvordan utviklingen har vært
Stabil …
Ida ble klubbmester i singel så langt tilbake som i 2012. - Og i finalen slo hun Toini! (foto: Bergen Petanqueklubb)

Forventninger til VM
Forventningene mine til VM er at vi som team skal klare å bygge hverandre opp og støtte hverandre i de utfordringer vi møter. Så får vi ta en kule av gangen og se hvor veien går!


_________________________________________________________________

Les mer om Ida i (denne presentasjonen).

Les også: Hva (Charlotte) og (Eli) syns om sesongen 2017.

Fasit 2018 | 2 kvartfinaler og 1 finale i Nasjonscup

Norge kom til kvartfinale i Presisjonsskyting. Norge kom til finalen i Coup de Nations. Vi spilte noen fantastiske kamper, turte å spil...